Toen was het 12 oktober, en dat betekend de laatste racedag voor dit seizoen op het “oude” circuit Zandvoort. Ditmaal al op al vrijdag vertrokken naar het circuit omdat we op zaterdag al om 07.45 uur de briefing hadden. Op vrijdagavond ingeschreven en de auto gekeurd en daarna gezellig met de mede-coureurs een biertje gedronken om daarna lekker het bedje op te zoeken in het NH Hotel.
Op zaterdagmorgen rond 7.15 uur naar het Circuit gelopen en toen door naar de briefing om 7.45 uur. Na de briefing de auto klaar gemaakt voor de kwalificatie. Het was gestopt met regenen, alleen was de baan nog erg nat en wij waren de eerste die gingen rijden op de baan. Om 9 uur begon de kwalificatie , het was erg druk op de baan met 49 auto’s in totaal. Oftewel het was erg zoeken naar een vrije ronde, gelukkig had ik deze in de laatste ronde en reed ik een 2.34.036 wat goed was voor een 4e plek en dus een mooie 4e startpositie in de 1e race.
Om 10.25 uur tijd voor Race 1, we hadden een goede start en konden goed meekomen. In de eerste rondes verloor ik een 3 tal plekken en heb daarbij mooie gevechten gehad. De baan was op plekken best nog wel glad dus bleef goed opletten. Met een 7e plek in de race was ik dan ook tevreden.
Normaal gesproken hebben we nu een poosje rust tot de 2e race, echter had de organisatie van de Volvo 360 cup geregeld dat wij familie / sponsoren / potentiƫle nieuwe cup rijders mee mochten rijden een aantal rondjes in de Volvo. Dat betekend dat we de auto na de eerste race moesten verbouwen zodat de 2e stoel erin gezet kon worden. Vervolgens tussen 12 en 13 uur met een aantal mensen rondjes gereden. Hierna de auto weer klaar gemaakt voor de 2e race om 14.45 uur.
De 2e race startte om 14.45 uur, direct in de opwarmronde merkte ik dat het voorwiel rechts voor aanliep. Wel de race gestart van plek 7 maar lag na de 2e ronde al laatste. Geprobeerd om de jongens nog weer in te halen maar in de 5e ronde bij het uitkomen van de Hugenholzbocht voel ik in 1x keer enorm veel speling op het rechter voorwiel. Daarom direct op een rustig tempo terug naar de pits. Daar de auto gecheckt en conclusie dat het stuurhuis defect was. Dit was niet te repareren op het circuit. Helaas einde van de dag.
En dus is nu het seizoen voorbij, helaas niet het seizoen wat we gedacht hadden. We hebben van de 5 race dagen die we gereden hebben, helaas 4x technische problemen gehad. Nu de auto klaar maken om volgend jaar met minder problemen terug te komen !
Ik wil alle sponsoren bedanken voor hun steun, alle mensen die zijn komen kijken op de racedagen, maar ook de vele fotografen voor de mooie foto’s het gehele jaar door.